
Voor het eerst in zo’n 8 jaar ochtendwandelingen heb ik vorige week mijn telefoon in het water laten vallen... Hoe liep dat af?
Zoals je misschien weet wandel ik elke ochtend rond 6.15u het huis uit. Daar maak ik een foto van die je in mijn stories vindt. Ik loop vaak naar open water, voor weids uitzicht. Regelmatig denk ik - oppassen, niet in het water laten vallen... Ging altijd goed, tot nu. Ik klikte en liet hem prompt uit mijn handen glippen. Het beeld dat-ie de vaart in valt zal ik nooit meer vergeten. Slow-motion. Eerst: ongeloof. Dan: paniek. Maar al snel het idee: er moeten mensen zijn die ze eruit halen - want ik ben vast de eerste niet...
En die mensen zijn er. De helden van Stichting Gevonden Verloren. Vrijwilligers gespecialiseerd in metaaldetectie, magneetvissen en duiken, die proberen te vinden wat je bent verloren (ringen, sleutels, telefoons). Binnen no-time had ik contact met planner Peter, die zocht vol toewijding iemand die me kon helpen. Een paar uur later reed Jack op zijn motor naar de plek des onheils. En kon het zoeken beginnen...
Regelmatig denk ik - oppassen, niet in het water laten vallen... Ging altijd goed, tot nu.
Het was ongekend spannend. Jack deed onvermoeibaar pogingen hem er met een enorme magneet uit te vissen. Hij wist van geen opgeven en ging uiteindelijk resoluut met waadpak en metaaldetector te water om hem persoonlijk van de bodem te halen. En ongelooflijk maar waar: hij vond hem! Zo bijzonder, wat een held!
Helaas: hij wilde niet meer aan. Alles geprobeerd, afdrogen, in rijst leggen, niks. Na een nacht wakker liggen omdat ik mogelijk alle apps en spraakberichten van mijn overleden papa kwijt zou zijn, hem naar een waterschadespecialist gebracht. Ralf van The Phone Lab heeft er een sloot water uitgehaald en er zijn ziel en zaligheid in gelegd... en toen geschiedde het wonder. Hij doet het weer!
Ik ben enorm dankbaar voor alle hulp, de betrokkenheid en medemenselijkheid. Zo mooi dat er mensen zijn die het leuk vinden anderen te helpen, dat geeft zo veel hoop in deze tijden. Ik heb natuurlijk geback-upd als een koning, en schrijf dit ook om je aan te sporen hetzelfde te doen. En hou je foon goed vast langs open water! Mooie dag lieve mensen, en laten we elkaar helpen waar we kunnen x
Vind Gevonden Verloren hier: https://lnkd.in/e7xp7sef